.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا مدیران محیط زیست گیلان عزل شدند؟
واگذاری 120 هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای واقع در ضلع جنوبی شهرک صنعتی رشت در منطقه لاکان، جهت گسترش فضای شهرک صنعتی، باعث مقاومت و اعتراض کارشناسان محیط‌ زیست و مدیران منابع طبیعی ...
چرا مدیران محیط زیست گیلان عزل شدند؟

واگذاری 120 هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای واقع در ضلع جنوبی شهرک صنعتی رشت در منطقه لاکان، جهت گسترش فضای شهرک صنعتی، باعث مقاومت و اعتراض کارشناسان محیط‌ زیست و مدیران منابع طبیعی استان گیلان شد که در پی مقاومت آنان، سه تن از مدیران منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها به دستور اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی عزل شدند.

به گزارش خبرنگار آفتاب مدیران منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها، طی روزهای گذشته در برابر دستور وزیر کشاورزی مبنی بر واگذاری 120 هکتار از اراضی جنگل، جهت احداث کارخانه پتروشیمی و خودروسازی، مقاومت کرده و در آخر نیز از سمت خویش عزل شدند.

گفتنی است دستور تخریب 120 هکتار از جنگل‌های گیلان توسط وزارت کشاورزی، جهت ساخت کارخانه پتروشیمی و خودروسازی در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گفته کارشناسان، استان گیلان از جمله مناطق بی‌نظیر در دنیا است که از باقیمانده جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود.

هم اکنون با شکایت مدیران برکنار شده اداره کل منابع طبیعی گیلان و حفاظت جنگل، تخریب این منطقه برای مدت کوتاهی توسط مقامات قضایی استان متوقف گشته، اما بنابر گزارش خبرنگار آفتاب، تاکنون نزدیک به 20 هزار درخت جنگلی به مساحت 6 هکتار در تنها باقی‌مانده جنگل‌های جلگه‌ای قطع شده‌اند.

در همین راستا رمضانعلی صادق‌زاده نماینده مردم رشت، ضمن انتقاد از عزل مدیرکل منابع طبیعی توسط وزیر کشاورزی گفت: توسعه شهرک صنعتی رشت یک احتیاج است اما باید دقت کرد که در ازای هر یک از درختانی که قطع می‌شود، درختی به جای آن کاشته شود و البته هر چه درخت کمتر قطع شود بهتر است.

صادق‌زاده گفت : مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان را فردی کارآمد دانست و ضمن انتقاد از برکناری وی تشریح کرد: شهرک صنعتی در حدود 2 هزار هکتار مساحت دارد و وسعت کنونی آن دیگر ظرفیت احداث کارخانه یا کارگاهی را ندارد چرا که واحدهای تولیدی کوچک در آن جا ایجاد شده است.

صادق‌زاده با بیان این که طرح گسترش شهرک صنعتی به قبل از انقلاب باز می‌گردد، گفت:‌ نرخ بیکاری در استان گیلان بسیار بالا است و به دلیل وجود زمین‌های کشاورزی، اجازه توسعه صنعتی به این استان داده نشده و از سوی دیگر اراضی کشاورزی زیرکشت نیز به دلیل بی‌برنامه‌گی و بی‌تدبیری، کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به بارش برف سنگین در سال 83 گفت: برفی که در اواخر سال 83 بارید، به بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی استان آسیب فراوان زد و باعث بیکار شدن بیشتر کارگران شد، به همین دلیل در سفر هیأت دولت به استان گیلان مقرر شد که کارخانه‌های پتروشیمی و خودروسازی که از صنایع مادر هستند، در استان احداث شود.

وی گفت: وسعت شهرک صنعتی لاکان کفاف احداث چنین صنایعی را نمی‌دهد بنابراین تصمیم بر آن شد که 120 هکتار از زمین‌های اطراف شهرک به احداث این کارخانه‌ها اختصاص داده شود.

صادق‌زاده این طرح را دارای دو حسن دانست و افزود: این طرح باعث می‌شود که صنعت استان در سطح شهرها پراکنده نشود و در یک جا متمرکز باشد و دوم این که این مکان بستر زیرساختی گاز، آب و برق فراهم است.

وی با دفاع از مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: ایشان از مدیران خوب استان گیلان بود و نیازی به عزل وی نبود. از سوی دیگر باید سعی شود که درختان کمتری قطع گردد و اجرای طرح با رعایت نکات زیست محیطی انجام شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 15 خرداد 1386
با عرض سلام وخسته نباشید احتراما اینجانب س د فارغ التحصیل رشته تولیدات گیاهی از دانشگاه محقق اردبیلی (دولتی ) و خواهرم ا د فارغ التحصیل رشته کشاورزی گرایش علوم دامی از دانشگاه گیلان هستیم وبرای پیدا کردن کار به مراکز کاریابی دولتی وغیر دولتی اعم از کشاورزی وغیر کشاورزی مراجعه کردیم ودر خواست کار داریم وسودی نداشت قرار بود به گفته جناب آقا ی مهندس حسین زاده مسئول موسسه کاریابی تخصصی کشاورزی غیر دولتی کار آفرینان نوین گیلان که زیر نظر اداره کار است پس از گرفتن کارتهایی به شماره 195 و216 پس از حداکثر دوماه به نتیجه برسیم ولی اکنو ن ده ماه از این ثبت نام می گذرد وهنوز منتظرِِِِِِِیم اکنون متوجه شدیم همیین موسسه قرار است آزمایشگاه کشاورزی ایجاد کند که احتمالا تعدادی از عضوهای این موسسه را هم جذب می کند ولی هیچ امیدی نیست که با وجود سیستم پارتی بازی ما جز این افراد باشیم. ما دو تا خواهر نمی توانیم نظاره گر مشکلات کمر شکن مالی پدر ومادر باشیم از پچگی به امید این بودیم که بلاخره روزی میتوانیم زحمات جبران ناپذیر آنها را تا حدی جبران کنیم این در حالی است که ما در استان گیلان که قطب کشاورزی است زندگی می کنیم چرا باید یک کارشناس دامپروری یایک کارشناس باغبانی در استانی که در هر گوشه و کنارش واحدهای دامپروری و گلخانه ای به چشم می خورد این همه مشکلات بیکاری را تحمل کند . اگر قرار بود که بیکار خانه بنشینیم ویا مورد بی احترامی قرار گیریم چرا این همه زحما ت را تقبل کردیم ؟ جناب آقای فرماندارخواهشمندم فکری به حال من و خواهرم ووفارغ التحصیلان کشاورزی کنید ... ضمنآ آدرس و شماره تماس این دو خواهر در دفتر شمال نیوز موجود میباشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.